Halaman

Jumaat, 26 Jun 2009

Daerah ini


Mereka kata kau akan sayu di daerah itu

Jawab aku selalu bersama Tuhanku

Kupasrah padaNya sehening tiupan salju

KernaNya aku rasa jitu dan mampu melebihi manusia beribu
Daerah ini daerah tenang sekalipun ada yang kata usang

Daerah ini daerah damai sekalipun sukar untuk sampai

Daerah ini daerah merdeka sekalipun ada yang memeranginya
Biarkan saja aku di daerah ini..

Kata mereka daerah mu itu jauh

Jawab ku pada Tuhan aku bersauh kukuh

Yang jauh itu jiwa yang mungkir

Padaku daerah ini amat hampir


Kata mereka daerah kau itu sepi

Jawabku aku tak pernah sunyi dengan alunan murni

Yang sepi itu jiwa yang inginkan pujian

Padaku cukuplah dengan irama keredhaan Tuhan


Daerahku ini daerah berpendirian berpaksikan firman Tuhan

Bukan hukum insan, bukan gema sorakan, bukan riuh tepukan

Daerah ini tak pernah peduli apa kata abdi atau pembesar negeri

Daerah ini berpasakkan Nabi; Bagindalah mimpi, Bagindalah realiti..


Biarkan saja aku di daerah ini Sekalipun ada yang tak gemari

Biarkan saja aku di daerah ini Sendiri membawa diri & sanubari

Biarkan saja aku di daerah ini Sekalipun ada yang tak gemari

Biarkan saja aku di daerah ini Kerna aku mengerti ia amat suci & abadi



Di daerah ini, biarlah aku..

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Lirik yang penuh makna erti bagi seorg da'ie...