Halaman

Sabtu, 17 Julai 2010

Ramadhan

Ramadhan is coming in less than a month. Unfortunately, i'm still not feeling excited about it. *sigh*


Tahun ni, kena usahakan sendiri untuk menghidupkan Ramadhan.
Tahun ni, kena cari pengganti Rusden sebagai tempat menunaikan solat Terawikh.
Tahun ni, kena cari pengganti Beddoe sebagai tempat untuk bangun qiam tiap-tiap malam.
Tahun ni, kena cari kumpulan tadarus quran sendiri.
Tahun ni, saya bersendirian... :(


Saya risau, andaikata saya tidak berjaya menghayati Ramadhan sepenuhnya pada tahun ini.
Dan terasa sedih bila mengenangkan seandainya memang itu yang terjadi.

Apa jadi kalau kerja terlalu banyak, atau terlalu penat bekerja? Apakah sampai saya akan mengabaikan amalan-amalan seperti baca quran dan terawih? nau'zubillah... tidak mahu sampai ke tahap itu.

Maka the most that I can do now is to prepare for the worst case scenario. Dzatiah perlu dikuatkan kembali. Kena letakkan had minimum kepada amalan harian. Semangat tu perlu dicari.

Moga saya kuat.
Moga Ramadhan kali ini lebih bermakna dari tahun sebelum ni.

Orang kata, bila perlu mujahadah, kemanisannya lebih dirasai, kan?
I hope.. biiznillah.

Tiada ulasan: