Halaman

Selasa, 22 Mei 2007

La Tahdzan

Dari La Tahdzan (Don't be SAD) - Chapter 40 (Bahagian Akhir):

JGN BERSEDIH, TUHAN MAHA PENGAMPUN & MAHA PENERIMA TAUBAT

"Dalam sebuah hadith sahih, Rasulullah bersabda: Allah Tabaaraka wa Ta’ala berfirman: "Wahai anak Adam, selama kalian mahu memohon dan mengharapkan (ampunanKu), tentu akan Aku ampuni semua dosa2 kalian dan Aku tidak peduli (meskipun dosa kalian banyak). Wahai anak Adam, sekalipun dosa2 kalian menupuk setinggi langit, kemudian kaliam memohon ampunanKu,tentu akan Aku ampuni dosa kalian dan tidak Aku pedulikan (meskipun dosa yg kalian kerjakan itu dosa besar). Wahai anak Adam, sekiranya kalian dtg kpdKu dgn dosa sepenuh isi bumi, kemudian kalian mati dgn tdk menyekutukanKu dgn apapun, Aku akan memberikan ampunan sepenuh isi bumi kpd kalian."


Gantunglah cita-citamu di tempat yang tinggi supaya ia tidak dapat dimusnahkan oleh orang lain kerana cita-cita itu adalah sumber kekuatan perjuangan yang tidak terhingga dari segi zahir dan batinnya - Imam Abu Hanifah

::la tahdzan, innallah ha ma'ana::

Tiada ulasan: